A Tempus Közalapítvány Erasmus+ képzésein jártunk

A Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség Nonprofit Kft. (DDRIÜ) az Erasmus+ program 2023. tavaszi kiírásán egy kis léptékű (Skilled-eBus-Transition – elektromos buszközlekedéssel összefüggő szakképzés) és egy partnerségi együttműködési (CSS-H – A körforgásos vállalkozások átvilágítása a vendéglátás területén – szakképzési terület) pályázatot nyújtott be és nyert el koordinátorként.   A fentiekre való tekintettel a Tempus Közalapítvány (TKA)…

Bővebben

Együttműködések a DDRIÜ támogatásával

szeptember 11-én együttműködési megállapodást kötött egymással Pécsett a Magyar Klaszterközösség és a Pécsi Tudományegyetem (PTE). A Magyar Klaszterközösség hat hazai iparági klaszter – a Mediklaszter-orvostechnikai, Mirbest Közép-Európai Gasztroinnovációs Klaszter-gasztronómiai, iFood Élelmiszer Klaszter-élelmiszeripari, Omnipack Klaszter-csomagolástechnikai, Innoskart Klaszter IT- digitalizáció, és Magyar Építői Progresszív Klaszter-építőipar – közös összefogásának eredményeként alakult meg. A kooperáció célja, hogy a tudományos…

Bővebben

Két új Erasmus+ projekt indul 2023 őszén

A Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség (DDRIÜ) 2023. november 1-jével két új Erasmus+  projektben vesz részt vezető partnerként. A két nyertes pályázat a „Circular SME Scan in Hospitality” (továbbiakban CSS-H) és az „Upskilling local public actors for e-bus transition” (továbbiakban Skilled e-bus transition) című Erasmus+ projekt. Az Erasmus+ prorgam keretein belül megvalósuló CSS-H projekt célja a…

Bővebben

PROMOTER: 2023. nyár eseményei

A Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség Nonprofit Kft. (DDRIÜ) részvételével megvalósuló PROMOTER Interreg Europe projekt a térségi stratégiák kidolgozását támogatja a fenntartható mobilitás érdekében, zöld energia termelő-fogyasztó központokon keresztül. A projekt nemzetközi nyitókonferenciájára 2023. június 28-29-én került sor Livornóban, Olaszországban. A PROMOTER partnerek itt röviden bemutatták kiinduló helyzetük a területi stratégiák, fenntartható mobilitás és a zöld…

Bővebben

Beszerzési eljárás a CIREVALC projekt (azonosítószám: CE0100414) 1. munkacsomag egyes szakmai feladatainak az ellátására

A CIREVALC projekt rövid bemutatása: A CIREVALC projekt célja a körforgásos gazdasági modellek bevezetése és kiterjesztésé az élelmiszer-, vendéglátó- és csomagolási ágazatok regionális értékláncaiban a közösségépítés, a vállalkozások, a nem üzleti szervezetek és a helyi közösségek körforgásos gazdasági készségeinek erősítése, valamint a szakpolitikák javítása révén. A projekt hozzájárul az olyan kihívások kezeléséhez, mint a körforgásos…

Bővebben

A szociális gazdaság támogatása 2023-ban

Június 15-én a Policy Learning Platform online találkozót szervezett a szociális gazdaság támogatása 2023-ban témakörben. A DDRIÜ nagyon fontosnak tartja a témát, így nem véletlen, hogy korábban már a szociális vállalkozásokra fókuszáló projektet vezetett az Erasmus+ projekt keretén belül (SAGA projekt és SAGA platform). A szociális gazdaság egyre nagyobb teret nyer, amit az is alátámaszt,…

Bővebben

eBussed: sikeres projektzárás a jobb elektromos buszközlekedésért

Az elektromos buszközlekedés széleskörű európai meghonosítását célul kitűző eBussed Interreg Europe projekt négy éven át tartó megvalósítása 2023. július 31-én zárul. Jelen, egyben utolsó híradásunkban áttekintjük 2023. május-június legfontosabb eseményeit, valamint beszámolunk a projektben tervezett elektromos buszközlekedési fejlesztések megvalósításáról is.   Olaszországi zárókonferencia Az eBussed projekt záróeseményeire 2023. május 25-26-án került sor Livornóban. A mintegy…

Bővebben

Elektromobilitás a Közép-Duna Menti Kiemelt Térségben

A Közép-Duna Menti Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. 2023. április 27-i tematikus online rendezvénye nagyon szorosan kapcsolódott az eBussed Interreg Europe projekt magyarországi akciótervének megvalósításához. Az akcióterv két területen javasolt előrelépést: egyrészt a digitális megoldások hazai alkalmazásában az elektromos busz közlekedés vonatkozásában, másrészt pedig a töltési infrastruktúra eltérő megoldásainak áttekintésében és azok reális hazai alkalmazási lehetőségeinek…

Bővebben