Az E-bussed Interreg Europe projekt vezető partnere, a Turkui Alkalmazott Tudományok Egyeteme online workshopot tartott a projekt partnereinek a videokonferenciák világáról. Az utóbbi időszakban a COVID-19 járványnak köszönhetően egyre több rendezvényt tartanak meg a virtuális térben, ezért ez a két-alkalmas műhelymunka segíteni próbált abban, hogy a projekt megvalósítói jobban tudjanak alkalmazkodni a megváltozott helyzethez.
A tréninget Inka Mäkiö vezette, aki a Turkui Alkalmazott Tudományok Egyetemének szolgáltatásszervezője. Az első alkalommal, 2020. október 5-én egy rövid bevezető után felhívta a figyelmet a kamerák és a mikrofonok használatára, illetve nem használatára, mikor illik őket be- és mikor kikapcsolt, vagy némított állapotban tartani. Áttekintették az alapvető szabályokat és viselkedési formákat, amiket minden rendezvényen, így a virtuális eseményeken is illik betartani. Szóba került a „segítők” szerepe is, akik mindig semlegesek maradnak egy-egy téma kapcsán, valamint támogatják a résztvevőket a jobb együttműködésben.
Ahogy az emberi viselkedés is egy fontos része a összejöveteleknek, úgy a konferenciák különböző típusai is nagyban befolyásolják az emberek hozzáállását. Nem mindegy például, hogy egy szemináriumon vagy stratégiai tervezésen vesznek részt kikből áll a meghívottak köre, milyen jellegű lesz az esemény témája.
A második alkalommal, 2020. október 12-én az online találkozó lebonyolításához megfelelő módszerek kiválasztása adta a fő témát, ami nagyon fontos, hogy gördülékenyen, adekvát módon illeszkedjen a jelenlévők igényeihez. Ezek megvalósítása, valamint a segítők aktív jelenléte sem mindig elegendő ahhoz, hogy elkerülhetőek legyenek a konfliktusos szituációk és a problémás helyzetek. Itt kiemelten fontos, hogy a szervezők és a segítők a megfelelő viselkedési szabályokat ismertessék és betartassák mindenkivel, mindezt lehetőleg úgy, hogy nem hozzanak senkit kellemetlen helyzetbe a többiek előtt.
Utolsó témakörként az események utógondozását és dokumentációját érintették a partnerek. Kiemelten fontos, hogy a szervezők az online rendezvények után is tartsák a kapcsolatot a résztvevőkkel, kérjenek visszajelzéseket, valamint informálják őket a találkozó eredményeiről és azok felhasználhatóságáról.
A két alkalmas tréning hasznos volt a DDRIÜ Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség számára is, hiszen három Interreg Europe projektben is partnerként vesz részt. Az elhangzottakra alapozva még hatékonyabban szólíthatja meg célközönségét a virtuális programok alatt.
Az eBussed projekt az Interreg Európa Programon belül az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásában valósul meg.